Postat de: valorificare | 29 Aprilie 2010

Respecta-i pe ceilalti ca sa fii respectat

Cu multi ani in urma,in primul meu an de activitate ca inginer in acea companie in care am lucrat 25 ani, m-am confruntat cu o situatie delicata: un gen de conflict salarial.

Aveam putine luni de munca si doar vreo patru sau cinci in acea firma. Mi se repartizasera cateva echipe de lacatusi mecanici cu care trebuia sa execut lucrari de reparatii si intretinere la utilajele din doua sectii.

Intr-o zi seful de formatie al uneia din aceste echipe, care de altfel dupa parerea multora era  si cea mai ,,valabila’’ a vrut sa-mi aduca la cunostinta un lucru care-i deranja pe toti cei cinci membri ai echipei; poate si profitand de faptul ca eram un bun ,,ascultator’’sau poate ca eram mai,,nou’’, a avut curajul si mi s-a plans ca ei, desi isi vad constiincios de treaba,raman peste program,fac reparatii de calitate si in timp scurt, au o treapta de salarizare inferioara colegilor lor care poate nici nu erau asa de buni ca ei; m-au rugat sa vorbesc si eu cu cine cred ca sa se rezolve problema.

Cunoscandu-i destul de bine pe toti (lucrasem cu ei cateva luni si fusesem impreuna la multe interventii), am realizat ca au dreptate. Nu am putut sa le promit ca voi rezolva problema, dar le-am promis ca voi face tot ce imi va sta in putinta ca sa-i ajut.

Secretarul de partid nici n-a vrut sa auda; liderul de sindicat, la fel ; ba mai mult;mi-au spus ca sunt prea tanar,ca abia am venit in fabrica; am intrat in audienta la directorul de uzina si chiar la directorul general de atunci; nu mi-a fost frica, pentru ca stiam ca oamenii aceia meritau.

Au mai trecut cateva luni, dar in final am reusit sa obtin cresterea solicitata: 10%.  Oamenii mi-au multumit si din acel moment nu mai ieseau din cuvantul meu; relatia dintre noi nu s-a schimbat prea mult pentru ca oricum si pana atunci oamenii isi vedeau de treaba; doar ca din acel moment am simtit alt  respect in ochii si atitudinea lor ; am fost multumit ca am putut sa-i ajut .

Si dupa ani si-au amintit de asta….


Lasă un răspuns

Categorii

