Postat de: valorificare | 27 Aprilie 2010

Nu exista ,,NU POT’’, dar exista ,,NU VREAU’’;

Nu exista ,,NU POT’’, dar  exista ,,NU VREAU’’;

Nu exista ,,NU E TREABA MEA’’, dar exista INCOMPETENTA , TEAMA,  DELASARE

M-am  intrebat mereu cum e posibil ca persoane cu pregatire superioara, de la care ai niste pretentii, persoane cu multi ani de scoala si multi ani de activitate, sa spuna asa ceva.    Si totusi se poate!

In cei peste 27 de ani de activitate,din care 25 intr-o societate (devenita din 2004 o renumita companie multinationala) in care am ocupat diferite pozitii in structura organizatorica, de mai multe ori mi s-a intamplat sa aud aceste exprimari : Nu pot sa fac asta………….;  sau:  Nu e treaba mea ………..

Ciudatenia mare este ca aceste exprimari nu le-am auzit inainte de 1990, cand totul era al ….tuturor, cand multi incercau sa se ascunda in spatele altora, pentru ca salariul oricum venea…, ci acum in ultimii 10 ani sau chiar mai putin; acum cand locurile de munca sunt pe duca; acum cand companiile straine care au cam acaparat economia romaneasca au asa de mari pretentii de la angajatii sau colaboratorii lor; acum cand comenzile sunt atat de putine si atat de….ieftine!

In urma cu cativa ani seful meu (membru al noului staff ) mi-a trimis un mail cu o anexa in ,,Access’’ fara nici o alta explicatie.

Am deschis anexa, am citit-o,dupa care am aratat-o si colaboratorilor mei .Prima lor reactie a fost ca e o aiureala sau ca mailul mi-a fost trimis din greseala. N-am tinut cont de parerea lor si am incercat sa gasesc motivul pentru care mi-a fost trimisa acea baza de date: de ce si pentru ce .

Nu a durat mult pana sa-mi dau seama ; le-am explicat si colegilor; era  ca la handbal:   o …pasa pe pozitie viitoare! m-au privit cu neincredere; au invocat diferite motive, printre care acela ca nu stiau sa lucreze in Access; le-am spus ca nici eu nu stiu,dar ca ne vom descurca; nu a fost o problema pentru ca solutia am gasit-o imediat: convertirea tabelelor in Excel.

Nu au fost foarte incantati ca am gasit solutia si i-am pus la lucru,dar n-au avut ce face; peste un an sau doi acea baza de date ne-a fost utila….

Cine are urechi de auzit sa auda!


Lasă un răspuns

Categorii

