Postat de: valorificare | 5 Aprilie 2010

Vanzarea de echipamente

Pe parcursul activitatii desfasurate au fost situatii cand ,aflandu-ma intr-o instalatie care urma a se demola, am identificat bunuri materiale (utilaje,conducte,armaturi-ventile,supape-aparate de masura,etc.) care dupa umila mea parere, s-ar mai fi putut utiliza in procesul de productie.
Dupa o examinare vizuala preliminara,am verificat in documentele specifice :mediile de lucru ,perioada de timp in care au fost active,gradul de uzura morala si toate datele care ma puteau ajuta sa-mi formez o parere despre acele bunuri. Pentru cele la care am estimat ca uzura fizica permitea reutilizarea lor si valorificarea in conditii mai avantajoase decat dezafectarea si vanzarea ca deseuri metalice,am intocmit liste specifice si le-am propus conducerii pentru vanzare in cadrul unor licitatii publice.
S-au vandut astfel multe utilaje si /sau conducte,aducandu-se venituri suplimentare societatii,mai mari decat cele care s-ar fi creat prin vanzarea ca deseuri metalice.
Unele dintre aceste echipamente au fost chiar repuse in functiune pe alte pozitii in alte instalatii, acolo unde erau necesare si unde, pentru achizitionarea altora noi, ar fi fost necesare fonduri materiale mult mai mari. S-a adus cred eu,o economie societatii !!!
O alta metoda de valorificaremai judicioasa a bunurilor scoase din functiune a fost si aceea de a fi transferat intr-o alta sucursala (sau ,,sora” a societatii care dispunea de el). Pana la urma acesta era tot un mod de economie sau de valorificare mai buna a acelui bun material;s-a intamplat de cateva ori si acest lucru.In loc sa se investeasca intr-un echipament nou,care ar fi costat mul mai mult si ar fi necesitat poate si un timp mai indelungat pentru procurarea lui,s-a investit doar in transportul intre sucursale al echipamentului respectiv!!!


Lasă un răspuns

Categorii

